مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 12:352023-02-08اقتصادي

آب همدان از سلامت کامل برخوردار است


مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان همدان با تأکید براینکه آب همدان از سلامت کامل برخوردار است، گفت: میزان آرسنیک آب همدان پایینتر از حد استاندارد و چیزی حدود دو میلی گرم درلیتر است.

- فرهاد بختیاری فر چهارشنبه 19 بهمن در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در حال حاضر 200 لیتر در ثانیه آب از تالوار تأمین می شود که سلامت کامل دارد،اظهارکرد: تأمین آب پایدار از وظایف شرکت آب منطقه ای بوده که در این راستا یک ابر پروژه ظرف مدت کمتر از هفت ماه در همدان اجرا شد و در حال حاضر آب همدان از طریق تالوار تأمین می شود.

وی بیان کرد: قرار بود 1200 لیتر آب از تالوار به همدان منتقل شود اما با توجه به مشکلی که تصفیه خانه شیخی جان وجود داشت 17 کیلومتر خط بای پس اجرا شد و آب به سمت تصفیه خانه شهید بهشتی منتقل و در آنجا تصفیه و وارد مدار شهر همدان شد.

مردم همدان می توانند آب را با خیال راحت مصرف کنند این مقام مسئول با تأکید براینکه بحث کیفی آب کمتر از بحث کمی نبوده است، تصریح کرد: تمامی چاه هایی که وارد مدار آب شرب همدان شده است آزمون کنترل کیفی شده و دستگاه های نظارتی و دانشگاه علوم پزشکی یک ماه مداوم در تصفیه خانه شهید بهشتی مستقر بودند تا آرسنیک آب را به حداقل برسانیم که در نهایت دانشگاه علوم پزشکی میزان آرسنیک آب را تایید کرد و در حال حاضر پایینتر از حد است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب همدان از سلامت کامل برخوردار است

آب همدان از سلامت کامل برخوردار است