مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 10:452023-02-08دانش

انفجار نانوذرات آلومینیوم از TNT بیشتر انرژی آزاد می کند!


به گزاترش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه میزوری شواهد مستقیمی از انفجار نانوذرات آلومینیوم با لیزر ارائه کردند، انفجاری که در مقیاس نانو بوده، - انفجار نانوذرات آلومینیوم از TNT بیشتر انرژی آزاد می کند! محققان دانشگاه میزوری شواهد مستقیمی از انفجار نانوذرات آلومینیوم با لیزر ارائه کردند، انفجاری که در مقیاس نانو بوده، اما بهره آن از انفجار TNT بیشتر است.

به گزاترش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان دانشگاه میزوری شواهد مستقیمی از انفجار نانوذرات آلومینیوم با لیزر ارائه کردند، انفجاری که در مقیاس نانو بوده، اما بهره آن از انفجار TNT بیشتر است.

یک تیم مهندسی از دانشگاه میزوری شواهد مستقیمی در مورد انفجار موضعی نانوذرات آلومینیوم ارائه داده است، مکانیسمی که ابتدا در سال 2006 نظریه پردازی شد.

ماچمننمات ماسچمن، استادیار مهندسی مکانیک و هوافضا و همکار مؤسسه علوم و مهندسی مواد دانشگاه میزوری گفت: مکانیسم این واکنش بیش از یک دهه قبل ارائه شده، اما تاکنون به طور آزمایشی به وضوح مشاهده نشده است.

نانوذرات آلومینیوم مورد نظر حدود 120 نانومتر قطر دارند و با یک پوسته اکسید آلومینیوم محصور شده اند که از واکنش هسته آلومینیوم فلزی با محیط خارج محافظت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انفجار نانوذرات آلومینیوم از TNT بیشتر انرژی آزاد می کند!

انفجار نانوذرات آلومینیوم از TNT بیشتر انرژی آزاد می کند!