مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 بهمن 1401 ساعت 10:252023-02-08سياسي

آیا انسان می تواند به گذشته سفر کند؟


دانشمندان می گویند زندگی در یک جهان در حال چرخش واقعاً عجیب خواهد بود، زیرا چنانچه در یک جهان در حال چرخش زندگی می کردیم، می توانستیم به گذشته سفر کنیم.

- دانشمندان می گویند زندگی در یک جهان در حال چرخش واقعاً عجیب خواهد بود، زیرا چنانچه در یک جهان در حال چرخش زندگی می کردیم، می توانستیم به گذشته سفر کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، ما امروزه می دانیم که سیاره ها می چرخند، اما در مورد جهان به عنوان یک کل چطور؟ نه، به نظر نمی رسد که جهان در حال چرخش باشد.

چرا که اگر چنین بود، به گفته دانشمندان، سفر در زمان به گذشته ممکن بود.

اگرچه مردم در تمام دوران باستان استدلال می کردند که آسمان ها در سراسر جهان می چرخند، اما در سال 1949 یک ریاضیدان به نام کرت گودل(Kurt Godel) اولین کسی بود که فرمول مدرن یک جهان در حال چرخش را ارائه کرد.

او از زبان تئوریِ نسبیت عام آلبرت اینشتین برای انجام این کار استفاده کرد تا کار دوست و همسایه خود در پرینستون را که همان اینشتین بود، پاس بدارد.

اما این فرآیند پاسداشت و تکریم آکادمیک در جهتی متفاوت از آنچه که گمان می رفت، پیش رفت، زیرا گودل از مثال یک جهانِ در حال چرخش برای نشان دادن ناقص بودن نظریه نسبیت عام استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا انسان می تواند به گذشته سفر کند؟

آیا انسان می تواند به گذشته سفر کند؟