مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 21:102023-02-07اجتماعي

زمین کارخانه مس در حاشیه میانکاله تهیه نشده است


مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ساخت پروژه کارخانه مس در حاشیه میانکاله نیازمند ارزیابی های دقیق است هرچند هنوز زمین مورد نیاز آن تهیه نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عطاء الله کاویانی شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاح پایگاه اطفای حریق میانکاله با اشاره به مشکلات فراروی تالاب گفت: تالاب میانکاله در صورت نبود آب ارزش تالابی خود را از دست می دهد و تاکنون 30 درصد از سطح تالاب به میزان 15 هزار هکتار خشک شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط طبیعی و توپوگرافی تالاب، با کم شدن جریانات ورودی آب به تالاب و پس روی آب دریا، شاهد خشک شدن و پس روی تالاب در محدوده غربی هستیم و عوامل انسانی و فعالیت های توسعه ای نیز در این بخش تأثیرگذار بوده است.

وی با بیان این که پروژه های توسعه ای در حاشیه میانکاله از جنبه های مختلف نظیر آب و فاضلاب مدنظر قرار می گیرد، درباره پتروشیمی میانکاله گفت: سازمان درباره این پروژه به جمع بندی خواهد رسید و ارزیابی پروژه مس نیز در دست اقدام است.

کاویانی یادآور شد: پروژه مس نیازمند زمین است و تا زمانی که مسائل مربوط به زمین و وسعت آن مشخص نشود، سازمان نمی تواند درباره آن اظهار نظر کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به کاهش تراز آب دریای خزر گفت: 70 درصد آب ورودی به تالاب نیز از طریق رودخانه قره سو گلستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین کارخانه مس در حاشیه میانکاله تهیه نشده است

زمین کارخانه مس در حاشیه میانکاله تهیه نشده است