مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 14:502023-02-07دانش

تغییرات در آیین نامه کرسی های آزاد اندیشی اعمال می شود


مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فرهنگی وزارت علوم با اشاره به ضرورت تغییرات در آیین نامه کرسی های آزاداندیشی گفت: در حال اعمال این تغییرات با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبا توجه به تعطیلی همه فعالیت های فرهنگی این کرسی ها نیز تعطیل شده بودند.

کرسی های آزاداندیشی، راهی برای تحقق آزاداندیشی در دانشگاه ها وی افزود: با توجه به این امر از اوایل مهرماه جاری برگزاری کرسی ها به شکلی جدی تر دنبال شد و طی دو نامه به روسای دانشگاه ها از آنها خواستیم این کرسی ها را در پنج قالب گفت وگوی آزاد دانشجویی، مناظره، میزگرد، کرسی نقد و مطالبه گری و بر اساس شیوه نامه های جدید برگزار کنند.

این مقام وزارت علوم تاکید کرد: با توجه به پاسخ مقام معظم رهبری به نامه جمعی از دانشگاهیان در سال 1381، تنها قید در کرسی های آزاداندیشی منطق و اخلاق و حقوق معنوی و مادی دیگران است و وزارت علوم از همه طرف ها در این زمینه حمایت می کند.

به گفته ذوالفقارزاده اهداف این کرسی ها تقویت زمینه های فرهنگی و اجتماعی، پویایی فکری، افزایش حس مسئولیت پذیری و مسئله مندی دانشجویان، ارتقای سطح تعامل و همدلی و تضارب آرا میان افکار و گرایش های متنوع، تعدیل شرایط هیجانی و رادیکال فضای دانشجویی به سوی شرایط مسالمت آمیز، تمهید گفتمانی و فرهنگی برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات در آیین نامه کرسی های آزاد اندیشی اعمال می شود

تغییرات در آیین نامه کرسی های آزاد اندیشی اعمال می شود