مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 09:152023-02-07اقتصادي

رشد اقتصادی 7.5 درصدی استان یزد و ثمرات آن


رشد اقتصادی 7.

5 درصدی استان یزد ضمن بهبود توزیع درآمد در این استان، یزد را به عنوان دومین استان کشور به لحاظ بهترین ضریب جینی معرفی کرده و این امیدواری است با کاهش شاخص فلاکت، - موجب افزایش رفاه نسبی یزدیها شود.

محمد زاده رحمانی مشاور استاندار یزد در امور اقتصادی در یادداشت با اشاره به رشد اقتصادی 7.

5 درصدی استان یزد، به ثمرات آن پرداخته و اظهار می کند: در ادبیات اقتصادی، درآمد سرانه یا تولید سرانه به عنوان مهمترین شاخص کمی رفاه مورد توجه قرار گرفته و بدیهی است که افزایش رشد اقتصادی با بالا بردن درآمد سرانه، رفاه مردم را از نظر کمی افزایش می دهد.

بررسی ضریب جینی نشان می دهد استان یزد در سال 1400، رتبه دوم بهترین ضریب جینی را در کشور به خود اختصاص داده است؛ به عبارت دیگر، وضعیت توزیع درآمد در استان یزد بهتر از سایر استان بوده و نسبت به سال قبل نیز بهبود یافته است که یکی از دلایل آن رشد اقتصادی بالا بوده است.

البته بررسی متغیرهای اقتصادی نشان می دهد که رشد اقتصادی زمینه کاهش معنادار در نرخ بیکاری استان را نیز فراهم کرده است و امید می رود با کنترل انتظارات تورمی در کشور که تابع متغیرها و شرایط اقتصاد کلان کشور است و به تبع آن کنترل تورم در کشور، رشد اقتصادی حاصل شده در یزد سبب کاهش شاخص فلاکت در استان نیز بشود کما این که هم اکنون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد اقتصادی 7.5 درصدی استان یزد و ثمرات آن

رشد اقتصادی 7.5 درصدی استان یزد و ثمرات آن