مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 21:012023-02-06پزشكي

انجام نخستین عمل حذف جنین دوقلوهای همسان دارای اختلال در مشهد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، فاطمه تارا اظهار کرد: در راستای بهبود فرزندآوری و کمک به بقای جنین سالم دستگاه مایکروویوابلیشن در انجام جراحی حذف جنین دچار اختلال در بارداری حامل دوقلوهای همسان برای نخستین بار در این دانشگاه راه اندازی شده است که این دانشگاه پس از شیراز دومین مرکز کشور است که از این روش استفاده می کند.

وی ادامه داد: امروزه به علل مختلفی از جمله به دلیل افزایش سن باروری و استفاده بیشتر از روش های کمک باروری، شیوع بارداری های دوقلو افزایش یافته است.

رییس بخش طب مادر و جنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: احتمال بروز بارداری دوقلو حدود یک درصد بوده که یک سوم آنها به صورت مونوکویونیک یا تک تخمکی (همسان) است و نسبت به دیگر انواع دوقلویی با عوارض و خطرات بیشتری همراه است.

تارا افزود: در دوقلوهای تک تخمکی با جفت مشترک، گاهی مشکلات کلینیکی متعدد و بارزی همچون ناهنجاری های شدید غیر قابل درمان در یک قل رخ می دهد، در واقع در موارد بروز عارضه جدی در یکی از دو قل با جفت مشترک، حذف انتخابی جنین درگیر یا بیمار با هدف بهبود شانس بقاء در جنین سالم ضرورت دارد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: تاکنون در اینگونه موارد زنان باردار برای استفاده از روش فتوکواگولیشن لیزری یا RFA به دانشگاه علوم پزشکی تهران ارجاع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام نخستین عمل حذف جنین دوقلوهای همسان دارای اختلال در مشهد

انجام نخستین عمل حذف جنین دوقلوهای همسان دارای اختلال در مشهد