مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 20:452023-02-06سياسي

پاسخ به چند سوال درخصوص عفو اخیر


در این گزارش پاسخ برخی از سوالات در خصوص عفو انجام شده برای متهمان و محکومان عنوان شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، با پیشنهاد رییس قوه قضاییه، رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاههای عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح،  موافقت کردند.

پس از اعلام خبر عفو گسترده ای که با موافقت رهبر انقلاب صورت خواهد گرفت، برخی ابهامات و سوالات از سوی کاربران فضای مجازی و همچنین رسانه ها درخصوص شرایط و جزییات این عفو مطرح شد.

تمام محکومان و متهمان اغتشاشات اخیر مشمول عفو خواهند شد؟ براساس عفو گسترده ای که با پیشنهاد رییس قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب صورت گرفته است، افرادی که از تاریخ 25/06/1401 تا زمان ابلاغ عفو در جریان حوادث اخیر دستگیر، بازداشت و یا تحت تعقیب قرار گرفته اند، با داشتن شرایطی که اعلام شده پرونده آنان در هر مرحله ای که باشد اعم از این که حکم صادر شده و یا در جریان باشد مختومه می شود.

متهمان و محکومان حوادث اخیر که دارای شرایط زیر باشند شامل عفو خواهند شد: الف – عدم مباشرت، مشارکت و معاونت در ارتکاب جرائم مستوجب مجازات محاربه افساد فی الارض و بغی؛ ب – عدم ارتکاب جاسوسی به نفع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ به چند سوال درخصوص عفو اخیر

پاسخ به چند سوال درخصوص عفو اخیر