مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 16:202023-02-06سياسي

دنیا؛ قدرت تسخیر انسان را ندارد / تفکر نقادانه لازمه عاملیت انسان است


یک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: انسان تربیت شده برگی روی آب نیست که اگر در میان غافلان بود، غافل شود، انسانی که عامل باشد مثل ماهی در آب است و خودش می تواند مسیرش را انتخاب کند.

- ایسنا/اصفهان یک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: انسان تربیت شده برگی روی آب نیست که اگر در میان غافلان بود، غافل شود، انسانی که عامل باشد مثل ماهی در آب است و خودش می تواند مسیرش را انتخاب کند.

چنین انسانی اگر در میان غافلان باشد، ذاکر خواهد بود و هیچ گاه با موج ها حرکت نمی کند.

امروز(دوشنبه، 17 بهمن ماه) دومین روز از همایش بین المللی تربیت معنوی و سلامت معنوی از منظر امام علی(ع) ، در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

در این کنفرانس، خسرو باقری، استاد دانشگاه تهران و نظریه پرداز علم دینی و انسان عامل، در مقاله ای با عنوان نظریه انسانِ عامل در نهج البلاغه به بیان نکاتی در باب انسان عامل از منظر نهج البلاغه پرداخت.

در این ارائه، باقری با اشاره به مفاهیم اساسی در باب موجودیت انسان در نهج البلاغه، اظهار کرد: فطرت و گرایش انسان به سوی خدا، منزلت و کرامت انسانی و نیز آزادی، سه عنصر اساسی در زمینه مبانی موجودیت انسان است.

وی ادامه داد: در بحث فطرت، خداوند پیامبران را فرستاده است تا آن درون مایه اصلی را فعال کنند، موجبات گرایش انسان به سوی خداوند باشند و این نعم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دنیا؛ قدرت تسخیر انسان را ندارد / تفکر نقادانه لازمه عاملیت انسان است

دنیا؛ قدرت تسخیر انسان را ندارد / تفکر نقادانه لازمه عاملیت انسان است