مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 15:202023-02-06سياسي

آیت الله اراکی: اعتکاف تلاشی برای ساختن جامعه الهی است


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تصریح بر اینکه اعتکاف بر خلاف آن چه برخی می گویند، به معنای گوشه گزینی نیست، گفت: اعتکاف یک عبادت توحیدی اجتماعی و به معنای تلاش برای ساختن جامعه الهی وابسته به خدا و معصومین (ع) است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله محسن اراکی که امروز در جمع معتکفان مسجد امام حسن عسکری (ع) قم سخن می گفت با اشاره به آیه مبارکه فاستقم کما امرت و من تاب معک .

اظهار کرد: خداوند در این آیه به رسول الله (ص) متذکر می شود که مأموریت او، یک مأموریت فردی نیست؛ بلکه همه یاران پیامبر نیز باید با وی همراه شوند.

وی افزود: باید دانست که توحید اسلامی، تنها توحید معرفتی نیست، بلکه توحید معرفت مقدمه توحید در محبت است.

استاد دروس عالی حوزه های علمیه ادامه داد: وقتی انسان خدا را دوست داشته باشد، نمی تواند محمد (ص) و آل محمد (ع) را دوست نداشته باشد و وقتی ایشان را دوست داشته باشد، نمی تواند شیعیان و موالیانشان را دوست نداشته باشد، بنابراین این روند محبت الهی، یک روند اجتماعی است که به دنبال آن پیوستگی و گره خوردگی به وجود می آید.

اراکی اضافه کرد: برخی اعتکاف را یک عبادت گوشه گیرانه تلقی می کنند، در حالی که اعتکاف یک عبادت عمومی اجتماعی و به محور جمع خدا پیوستن است، به بیان دیگر اعتکاف به معنای جمع شدن حول محور فرمان الهی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله اراکی: اعتکاف تلاشی برای ساختن جامعه الهی است

آیت الله اراکی: اعتکاف تلاشی برای ساختن جامعه الهی است