مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 15:102023-02-06اقتصادي

دو میلیون اصله نهال در کهگیلویه و بویراحمد تولید و کشت می شود


رییس جنگل داری و جنگل کاری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال آینده بر اساس برنامه ریزی انجام شده دو میلیون اصله نهال در استان تولید و کشت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد بهمنی نژاد ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: 50 گونه درختی و درختچه ای در جنگل های استان وجود دارد و 70 درصد جنگل های استان را، درخت بلوط پوشش می دهد.

وی بیان داشت: در سال گذشته، 26 هزار هکتار از جنگل های بلوط استان درگیر آفت برگ خوار بلوط شد.

بهمنی نژاد با بیان اینکه سالانه در کشور 250 میلیون اصله نهال تولید و کاشته خواهد شد، گفت: باید در این اجرای این طرح مردمی از ظرفیت های سازمان ها، مردم، صنایع و شرکت ها استفاده شود و برای اجرای این طرح در استان، پیگیر جلب مشارکت های مردمی، شرکت ها و سازمان هستیم.

وی افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، شرکت شهرک های صنعتی، و تعدادی نهادهای غیردولتی برای این طرح اعلام آمادگی کرده اند که با آنها تفاهم نامه ای منعقد و به عنوان حامیان نهالستان های منابع طبیعی استان، معرفی شدند.

بهمنی نژاد اظهار داشت: برخی از نهال های مورد نیاز، در نهالستان های منابع طبیعی استان تولید می شود و مابقی نهال ها نیز به صورت مشارکتی با سایر بخش ها تولید می شود و گونه هایی نظیر بلوط ، بنه ، زالزالک و بادام که گونه های غالب هستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو میلیون اصله نهال در کهگیلویه و بویراحمد تولید و کشت می شود

دو میلیون اصله نهال در کهگیلویه و بویراحمد تولید و کشت می شود