مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 15:052023-02-06اقتصادي

زلزله به کشاورزی خوی بیش از 8هزار میلیارد ریال خسارت زد


معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خسارت زلزله به بخش کشاورزی استان در سه زلزله اخیر در ماههای مهر، دی و بهمن امسال 8 هزار و 80 میلیارد ریال ارزیابی شده است.

- ایسنا/آذربایجان غربی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خسارت زلزله به بخش کشاورزی استان در سه زلزله اخیر در ماههای مهر، دی و بهمن امسال 8 هزار و 80 میلیارد ریال ارزیابی شده است.

غلامعلی مرادی در گفت و گو با ایسنا افزود: 10هزار و 463 واحد دامی اعم از سنتی و صنعتی در اثر زلزله دچار آسیب شده اند که برای بازسازی و نوسازی این واحدها نیازمند 7 هزار و 336 میلیارد ریال اعتبار اعم از کمک های بلاعوض دولتی و تسهیلات اعتباری هستیم.

وی ادامه داد: کل خسارت وارد شده در 13مهرماه در حدود 701 میلیارد ریال ، در زلزله 28 دی 3 هزار و 547 میلیارد ریال و در مورخه هشت بهمن 3 هزار و 839 میلیارد ریال براورد شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: خسارت وارد شده به دامهای شهرستان خوی شامل 5 میلیارد ریال است که در اثر تلفات 52 راس دام سبک و 7 راس دام سنگین و یک قطعه شترمرغ بوده است.

به گفته مرادی 32 واحد مرغداری نیز دچار خسارت شده که این خسارت بیش از 160 میلیارد ریال براورد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله به کشاورزی خوی بیش از 8هزار میلیارد ریال خسارت زد

زلزله به کشاورزی خوی بیش از 8هزار میلیارد ریال خسارت زد