مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 08:202023-02-06سياسي

شعر استاد شهریار برای امام خمینی(ره)/ ماجرای دلدادگی شهریار به انقلاب اسلامی و امام


اعتقاد و باورمندی شهریار چنان بود که وقتی خبرنگاری از او می پرسد که به نظر شما بهترین شعر چه شعری است؟ در پاسخ می گوید: «خدایا خدایا، تا انقلاب مهدی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار) کنار شعرای بزرگی همچون نظامی گنجوی، خاقانی شروانی، مولوی، صائب تبریزی و.

از ارکان شعر فارسی به حساب می آید تا جایی که صاحب نظران وی را مهمترین شاعر رمانتیک معاصر می دانند.

وی که به سبب قلم لطیف و در عین حال استوارش میان دوستداران شعر به حافظ ثانی معروف بوده و تاکنون اشعارش به 90 زبان زنده دنیا به ترجمه رسیده است رابطه ای کم نظیر با انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب دارد.

شهریار از همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تا واپسین لحظات عمر خود در سال 1367، بارها با سرایش اشعاری نسبت به انقلاب اسلامی و ارزشهای ملی و مذهبی ابراز محبت و تفقد داشته و همواره آیینه تمام نمای عشق و ولایتمداری مردم انقلابی آذربایجان بوده است.

دلبستگی شهریار به این ارزش ها و سرایش اشعار فراوان از طرف او درمورد موضوعاتی مثل دفاع مقدس و مناسبت های مذهبی و انقلابی، هم در زمان حیاتش و هم بعد از وفات او از سوی مخالفان قابل باور نبوده و وی را هدف هجمه های گوناگون قرار داده است به صورتی که نامگذاری سال مرگ او در سال 1381 به نام روز ملی شعر و ادب ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر استاد شهریار برای امام خمینی(ره)/ ماجرای دلدادگی شهریار به انقلاب اسلامی و امام

شعر استاد شهریار برای امام خمینی(ره)/ ماجرای دلدادگی شهریار به انقلاب اسلامی و امام