مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 18:302023-02-05اقتصادي

پروژه پرورش ماهی در قفس در آب های گناوه به بهره برداری رسید


همزمان با پنجمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر، پروژه 500 تنی پرورش ماهی در قفس در شهرستان گناوه با سرمایه گذاری 15 میلیارد تومان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مدیرکل شیلات استان بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح این طرح با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: 117 مجوز پرورش ماهی در قفس تاکنون در استان بوشهر ثبت شده است که از این تعداد 18 مزرعه به بهره برداری رسیده است.

عقیل امینی افزود: در حاضر 56 قفس پرورش ماهی از شمال استان در شهرستان دیلم تا جنوبی ترین منطقه استان در کنگان مستقر و 46 قفس نیز در حال مونتاژ که به زودی به دریا منتقل و جانمایی خواهند شد.

وی گفت: ظرفیت اسمی 18 مزرعه به بهره برداری رسیده در استان بوشهر، 11 هزار تن است و هر مزرعه 500 تنی، 20 نفر اشتغالزایی مستقیم به همراه دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: پهنه دریایی برای استقرار سازه های از طریق اداره کل بنادر و دریانوردی استان صادر می شود.

امینی بیان کرد: گونه ماهی که در حاضر در کل کشور به مزرعه ها برای پرورش در قفس معرفی شده، گونه ماهی سی باس است که به دلیل سازگاری با دما و شوری آب اولین گونه از این نوع برای پرورش است.

وی گفت: پژو هش هایی در پژوهشکده استان بوشهر و استان های همجوار برای پرورش گونه های دیگر ماهی در حال انجام است تا ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه پرورش ماهی در قفس در آب های گناوه به بهره برداری رسید

پروژه پرورش ماهی در قفس در آب های گناوه به بهره برداری رسید