مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 14:252023-02-05اقتصادي

تخصیص 35 میلیارد تومان ردیف اعتباری برای حفاظت از خاک کشاورزی


معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با پیگیری های به عمل آمده تاکنون 35 میلیارد تومان ردیف اعتباری برای حفاظت از خاک کشاورزی در نظر گرفته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در نشست هم اندیشی با اعضای هیأت مدیره انجمن علوم خاک ایران با اشاره به کمبود منابع آبی در کشور به ویژه استان تهران گفت: مهار آب های جاری سطحی می تواند به افزایش منابع آبی کمک کند لیکن فاضلاب تصفیه شده و تصفیه نشده و اثرات مخرب آن در مسائل زیست محیطی، همچنین آلودگی آب و خاک و محصولات کشاورزی سبزیجات و صیفی جات در مناطق جنوب تهران نگران کننده است.

وی ضمن اشاره به لزوم بحث پایش خاک در این منطقه بر ضرورت هرچه بیشتر فرهنگ سازی در این مورد و پایش مستمر خاک در مناطق و استان های کشور برای حفاظت از خاک و کنترل فرسایش تاکید کرد.

نیازی گفت: با پیگیری های به عمل آمده تاکنون 35 میلیارد تومان ردیف اعتباری برای حفاظت خاک کشاورزی در نظر گرفته شده است که این مبلغ در آینده به 100 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در موضوعات مربوط به آب و خاک روش های تحقیق بیشتری باید مدنظر قرار گیرد و کلیه دفاتر تخصصی معاونت آب و خاک و مدیران ذیربط به خصوص در اجرای سامانه های نوین آبیاری باید مطالعات خاکشناسی را در اجرای پروژه ها در نظر بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص 35 میلیارد تومان ردیف اعتباری برای حفاظت از خاک کشاورزی

تخصیص 35 میلیارد تومان ردیف اعتباری برای حفاظت از خاک کشاورزی