مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 14:212023-02-05سياسي

بهره برداری از محصولات سازمان انرژی اتمی در یزد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، امروز و همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، استان یزد و شهرستان تفت میزبان اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی بود و از سه دستاورد این سازمان با حضور استاندار یزد و جمعی از مقامات استانی رونمایی و بهره برداری شد.

تولید نیمه صنعتی سوپرجاذب بهداشتی، تولید نیمه صنعتی پودر بندآورده خون و ساخت دستگاه عصاره گیر مایکروویو پارس اسانس، سه طرحی بود که رونمایی و بهره برداری شد.

از قابلیت های این سه محصول که توسط شرکت توسعه کاربرد پرتو ها ساخته و آماده بهره برداری شده است می توان به پودر بندآورده خون اشاره کرد.

این پودر در عمل های جراحی از جمله جراحی های قلب، عروق، ارتوپدی، نخاعی، سوانح سوختگی، زنان و زایمان، رباتیک، پلاستیک، داخلی و عصبی به عنوان یک بندآورده کمکی در هنگام کنترل خونریزی از مخازن مویرگی، وریدی و یا عروق تحت فشار، لیگاتور مورد استفاده قرار می گیرد.

پودر بندآورده خون همچنین در جنگ ها برای سربازان و مصدومان جنگی، بند آوردن خونریزی های مربوط به بافت های نرم هموستاز محل آنژیوگرافی قابل استفاده است.

دستگاه عصاره گیر مایکروویو پارس اسانس به عنوان یکی دیگر از دستاورد های شرکت توسعه کاربرد پرتو ها مورد بهره برداری قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از محصولات سازمان انرژی اتمی در یزد

بهره برداری از محصولات سازمان انرژی اتمی در یزد