مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 14:002023-02-05پزشكي

فعالیت 9 مرکز واکسیناسیون هاری در همدان


رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هم اکنون در هر یک از شهرستان های استان همدان یک مرکز واکسیناسیون هاری فعال است و در همه ساعات آماده ارائه خدمت است.

- دکتر یعقوب اندامی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مراکز درمان و پیشگیری از هاری از ساعت 8 صبح تا 8 شب به صورت حضوری آماده ارائه خدمات هستند، افزود: این مراکز از ساعت 8 شب تا 8 صبح نیز به صورت آنکال و 24 ساعته خدمات ارائه می دهند همچنین تمامی خدمات این مراکز به صورت رایگان بوده و بهتر است افراد نسبت به گزش حیوانات آموزش های لازم را ببینند تا از مورد گزش قرار گرفتن در امان بمانند.

رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار علوم پزشکی یادآور شد: سگ های ولگرد بخش دیگری از گزش ها را اختصاص می دهند که باید این سگ ها در محلی مناسب جمع آوری و نگهداری و در نهایت عقیم سازی شوند.

وی ادامه داد: عقیم سازی سگ های ولگرد علاوه بر کاهش آمار میزان گزش ها، می تواند از زیاد شدن بی رویه آنها جلوگیری کند چراکه زیاد شدن تعداد آنها نیز اثرات مخرب دیگری به دنبال دارد.

اندامی با بیان اینکه اگر هر فردی با گزش حیوان مواجه شد، باید اقدامات اولیه و قبل از مراجعه به مراکز درمان و پیشگیری از هاری را انجام دهد، تصریح کرد: ابتدا فرد باید بلافاصله محل زخم و مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 9 مرکز واکسیناسیون هاری در همدان

فعالیت 9 مرکز واکسیناسیون هاری در همدان