مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 10:002023-02-05پزشكي

پویش مبارزه با سرطان در استان مرکزی برگزار شد


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پویش مبارزه با سرطان در استان مرکزی از هفته دوم بهمن ماه (8 لغایت 15 بهمن ماه) با شعار فاصله ها را کم کنیم برگزار شد.

- ایسنا/مرکزی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پویش مبارزه با سرطان در استان مرکزی از هفته دوم بهمن ماه (8 لغایت 15 بهمن ماه) با شعار "فاصله ها را کم کنیم" برگزار شد.

دکتر علی علیمحمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کم کردن فاصله بی خبری از عوامل خطر سرطان تا دانستن آنها، کم کردن فاصله بی خبری از علائم و نشانه های سرطان تا دانستن آنها، کم کردن فاصله غربالگری تا تشخیص قطعی و کم کردن فاصله تشخیص تا شروع درمان از اهداف برگزاری پویش مذکور بوده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به شناخت مردم از علائم هشداردهنده و فاکتورهای خطر انواع سرطان ها به خصوص سرطان های شایع در مردان شامل سرطان پوست، پروستات، گوارش و در بانوان شامل سرطان سینه، گوارش و رحم، به گونه ای برنامه ریزی شد که در قالب این پویش در سطح استان با بهره گیری از کارشناسان و متخصصان در قالب گفت وگوهای تلویزیونی و مصاحبه های رسانه ای، آموزش های لازم ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی از نظر آمار ابتلا به بیماری سرطان نسبت به میانگین کشوری تا حدودی پایین تر است، اظهار کرد: مزیت صنعتی استان مرکزی و آلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پویش مبارزه با سرطان در استان مرکزی برگزار شد

پویش مبارزه با سرطان در استان مرکزی برگزار شد