مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 08:052023-02-05اقتصادي

تخصیص 18 هزار میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با تنش آبی گلستان


دولت برای حل چالش کم آبی و مشکلات تأمین آب شرب اهالی گلستان در انتهای سال مالی سال گذشته، 18 هزار میلیارد ریال تخصیص داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی محمد زنگانه شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از سفر اسفندماه سال گذشته رییس جمهور به گلستان، برای حل مشکل کم آبی مردم در انتهای سال مالی 1400، مبلغ 18 هزار میلیارد ریال برای پروژه های آبرسانی و رفع تنش آب شرب استان به شهرهای استان اختصاص داده شد.

استاندار گلستان گفت: از ابتدای آغاز فعالیت دولت تاکنون اعتبار بخش آب شهر گرگان 37 برابر، آزادشهر 14 برابر و کلاله 11 برابر شد که نمادی از توجه ویژه دولت برای حل مشکل تنش آب در دیار هیرکان است.

وی ادامه داد: مهمترین دلیل بروز تنش آبی در گلستان، استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی با حفر چاه های متعدد و غیرمجاز است که موجب پایین رفتن سفره آب زیرزمینی شد.

زنگانه افزود: کل آب آشامیدنی مورد نیاز مردم گلستان از طریق 700 چاه تأمین می شود که پافشاری در برداشت بی رویه از این چاه ها برای تأمین آب، آینده نگران کننده ای را برای مردم ایجاد خواهد کرد.

استاندار گلستان گفت: به منظور دسترسی به منابع آبی جدید، تکمیل سدهای در دست ساخت در کنار شیرین سازی آب دریا در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با حمایت گسترده دولت در آینده نزدیک منابع جدید آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص 18 هزار میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با تنش آبی گلستان

تخصیص 18 هزار میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با تنش آبی گلستان