مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 بهمن 1401 ساعت 14:052023-02-04بين الملل

آتش بس در یمن تمدید شده است؟


یک مقام وابسته به دولت نجات ملی یمن به تشریح روند مذاکرات میان انصارالله یمن و عربستان با میانجی گری مسقط پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عبدالعزیز البکیر، وزیر مشاور دولت نجات ملی یمن در صنعا در توییتی نوشت: در مذاکرات یمن و عربستان با میانجیگری عمان و سازمان ملل توافقاتی صورت گرفت و درخواست های صنعا از جمله پرداخت حقوق و تمدید آتش بس پذیرفته شد.

وی در ادامه توییت خود آورده است: نتیجه طی روزهای آینده اعلام خواهد شد تا پاسخ قانع کننده ای به کسانی باشد که مردم ما را به دلیل انتظار برای دریافت حقوق مسخره می کنند و مردم ما کسانی که در راستای تضعیف پایداری آنها علیه متجاوزان حرکت می کنند را به سخره می گیرند.

لازم به ذکر است که عمان میان عربستان که ائتلاف نظامی عربی را رهبری می کند و جنبش انصارالله نقش میانجی را ایفا می کند تا برای تمدید آتش بس شش ماهه سازمان ملل در یمن توافقی حاصل شود و به این ترتیب مسیر برای دستیابی به یک راه حل سیاسی برای جنگ یمن هموار شود؛ جنگی که طبق اعلام سازمان ملل بدترین بحران انسانی در جهان را در یمن به وجود آورده است.

یک منبع نزدیک به انصارالله یمن 11 ژانویه سال جاری میلادی اعلام کرد، عمان توانسته مسائل مورد اختلاف در پرونده انسانی را حل کند؛ مسائلی که مانعی در برابر تحقق هرگونه پیشرفت از جمله توافق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش بس در یمن تمدید شده است؟

آتش بس در یمن تمدید شده است؟