مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 بهمن 1401 ساعت 13:502023-02-03سياسي

سر بر آوردن ادیبی سرشناس از خوی


عباس زریاب خویی که 28 سال از درگذشت او می گذرد، از خانواده ای بی سواد از خوی سربر می آورد، در محضر کسانی چون امام خمینی تلمذ می کند و در نهایت دکتری خود را در آلمان می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز، 28 سال از درگذشت عباس زریاب خویی می گذرد؛ او مورخ، ادیب، نسخه شناس نویسنده و مترجم ایرانی بود که درباره زندگانی خود نوشته است: من در 15 ذی قعده 1337 هجری قمری به دنیا آمده ام.

این تاریخ را دایی مرحوم من که تنها فرد باسواد در میان اقوام نزدیک ما بود در پشت قرآن خانوادگی نوشته بود و مطابق است تقریبا! با بیست و دوم تیرماه 1298 هجری شمسی و سیزدهم ژوئن 1919 مسیحی.

هنگامی که 10 سال پس از آن اداره ثبت احوال به شهر خوی آمد و گرفتن شناسنامه که در آن وقت سجلّ احوال نامیده می شد برای همه الزامی شد، پدر من هم سن تقریبی خود و اعضای خانواده خود را به یکی از کارمندان ثبت احوال گفت و او برای من سال 1297 شمسی را نوشت که البته با توجه به وضع آن زمان این اختلاف چندان مهم محسوب نمی شد.

زادگاه من شهر خوی از شهرهای آذربایجان غربی واقع در گوشه شمال غربی ایران است.

سال تولد من و سال های کودکی من سال های پرآشوبی در تاریخ مملکت ما و به خصوص در شهر خوی بود.

انقلاب اکتبر 1917 سبب شده بود که سربازان روسیه تزاری که از مدت ها پیش برای پیش برد مقاصد استعماری آن دولت و برای از میان برد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سر بر آوردن ادیبی سرشناس از خوی

سر بر آوردن ادیبی سرشناس از خوی