مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 14:312023-02-02اقتصادي

فتاح: مشکل مسکن ملی در خراسان جنوبی با واگذاری املاک بنیاد مستضعفان حل می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، سید پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان کشور امروز در ارتباط تصویری با آیین واگذاری 300 سند علوی خراسان جنوبی مربوط به املاک غصب شده خاندان پهلوی اظهار داشت: امروز 135 هزارمین اسناد املاک تحت عنوان املاک ملّت به مردم ایران واگذار شد.

وی افزود: پراکندگی جغرافیایی این املاک در 22 استان کشور بوده و مساحت 135 هزار ملک واگذار شده به مردم، بیش از 380 میلیون متر مربع و با ارزشی بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان است.

 رییس بنیاد مستضعفان کشور تصریح کرد: 85 درصد این املاک با کاربری مسکونی، 14 درصد زراعی و یک درصد نیز تجاری است.

فتاح در این مراسم ضمن تبریک دهه فجر و تشکر از مردم و مسئولان خراسان جنوبی تصریح کرد: از آنجاییکه اسدالله علم وزیر دربار به دلیل اینکه اهل بیرجند بوده اکثریت زمین های استان اعم از قنات و آب آنجا به نام علم بوده است.

وی یادآور شد: در سنوات گذشته و اخیر سعی بنیاد مستضعفان کشور و اداره کل املاک خراسان جنوبی این بوده است که تمام املاک به نفع مردم خراسان جنوبی رقم خورد که در بسیاری از این زمین ها بنگاههای عام المنفعه و ساختمان های فرهنگی و آموزشی احداث شده است.

رییس بنیاد مستضعفان کشور تاکید کرد: سفر سال قبل من به خراسان جنوبی؛ بیرجند و درمیان بر همین مبنا بوده و اقدامات بسیار موثری صورت گرفته که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فتاح: مشکل مسکن ملی در خراسان جنوبی با واگذاری املاک بنیاد مستضعفان حل می شود

فتاح: مشکل مسکن ملی در خراسان جنوبی با واگذاری املاک بنیاد مستضعفان حل می شود