موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 12:502023-02-02فرهنگي

نگاهی به فیلم «شماره 10»/ فرار بزرگ از دست کلیشه های رایج


فیلم «شماره 10» ساخته حمیدرضا زرگر نژاد در اولین روز از جشنواره فیلم فجر اکران شد، اثری که فرار بزرگ از دست کلیشه های رایج بود.

- خبرگزاری فارس-گروه سینما-مصطفی محمودی: استوار اکبری در سال پایانی جنگ به اسارت نیروهای  عراقی درآمده و در جریان انتقال به خاک عراق چندین فرار ناموفق را تجربه کرده است.

انتقال او به زندانی با نام قفس امن و آشنایی اش با احمد و محمود رادیو سبب می شود تا نقشه جدیدی برای فرار از زندان باهدف اعلام نام 42 اسیر ایرانی که رژیم بعث آنها را مخفی و از اعلام نامشان به صلیب سرخ خودداری کرده طراحی شود.

استوار اکبری در این مسیر حوادث زیادی را پشت سر می گذارد.

فیلم های فرار از زندان طرف داران پروپاقرصی دارند.

علاقه به این دست از آثار آن قدر زیاد است که گاهی اوقات حتی با وجود بعضی ضعف های فنی صرفاً به دلیل مضمون، آن ها را تماشا می کنیم.

عموماً در فیلم های فرار از زندان باشخصیت یا شخصیت هایی طرفیم که بر اساس یک نقشه قصد فرار دارند؛ اما در برابرشان دیوارهایی نفوذناپذیر یا زندانبان هایی بی رحم قرار گرفته اند.

این دست آثار مخاطبان خود را بسیار هیجان زده می کنند؛ هیجان اینکه زندانی یا زندانی ها کی و با چه نقشه ای می گریزند؛ چطور نقشه را مخفی نگه می دارند و دست آخر با چه شیوه ای زندانبان های خشن را پشت سر می گذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به فیلم «شماره 10»/ فرار بزرگ از دست کلیشه های رایج

نگاهی به فیلم «شماره 10»/ فرار بزرگ از دست کلیشه های رایج