مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 09:152023-02-02سياسي

همکاری های تجاری یکی از موضوعات اولویت دار ایران و نیکاراگوئه است


امیرعبداللهیان در دیدار با وزیر خارجه نیکاراگوئه همکاریهای تجاری و اقتصادی را یکی از موضوعات اولویت دار دو کشور دانست که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار و گفت وگو با مقامات نیکاراگوئه ای در راس هیئتی سیاسی به ماناگوا سفر کرده است، چهارشنبه شب با دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار که با حضور لائورآنو اورتگا دستیار ارشد رییس جمهور در امور سرمایه گذاری، تجارت و همکاری های بین المللی انجام شد، دو طرف با ارزیابی مثبت از مناسبات فی مابین بر ضرورت ارتقای همکاری ها در ابعاد مختلف آن خصوصاً حوزه های اقتصادی و علمی - فن آوری تاکید کردند.

وی در این دیدار با ابراز خرسندی از سطح مناسبات دو کشور، روابط فی مابین در حوزه سیاسی را در سطح ممتاز ارزیابی و تصریح کرد: همکاریهای تجاری و اقتصادی یکی از موضوعات اولویت دار دو کشور است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

امیرعبداللهیان برنامه جامع همکاری های دو کشور که در جریان آخرین سفر وزیر خارجه نیکاراگوئه به تهران به امضا رسید را نقشه راه جدید و راهبردی برای گسترش روابط دو کشور دانست و یادداشت تفاهم مکانیزم همکاری و مشورت های سیاسی میان وزارتخانه های خارجه دو کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری های تجاری یکی از موضوعات اولویت دار ایران و نیکاراگوئه است

همکاری های تجاری یکی از موضوعات اولویت دار ایران و نیکاراگوئه است