مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 17:502023-02-01سياسي

حضرت امام (ره) جامعه مُبتنی بر امامت را احیا کرد


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کار مهم حضرت امام (ره) این بود که جامعه حول محور امامت و ولایت را إحیا فرمود و پس از ایشان، مقام معظم رهبری نیز در حال نگهداری از این دستاورد بزرگ انبیای الهی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله محسن اراکی که امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام زین العابدین (ع) سخن می گفت با تبریک اعیاد ماه رجب و ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ماه رجب، ماه امامت و ولایت است.

وی با اشاره به آیه مبارکه یسئلونک عن الاهلّه قل هی مواقیت للناس و الحجّ و لیس البرّ بأن تأتوا البیوت من ظهورها و لکنّ البرّ من اتّقی و أتوا البیوت من ابوابها بیان کرد: این آیه در معنای تأویلی خود از آیات مهم مربوط به ولایت امیرالمؤمنین (ع) است؛ به بیان دیگر این آیه در معنای عمیق خود، امامت را محل اجتماع مردم و برای تحقق نظم اجتماعات آنان معرفی می فرماید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: خداوند در این آیه و با تعبیر وارد شدن برخی از پشت خانه ها، به غاصبان امامت اشاره می فرماید؛ ضمن آن که تعبیر و اتوا البیوت من ابوابها تنها دارای معنای ظاهری نیست، بلکه حضرت رسول الله (ص) با روایت انا مدینه العلم و علی بابها این آیه را تفسیر فرموده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضرت امام (ره) جامعه مُبتنی بر امامت را احیا کرد

حضرت امام (ره) جامعه مُبتنی بر امامت را احیا کرد