مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 11:402023-02-01سياسي

توجه به دیپلماسی محیط زیست/ توقف دو ساله صید ترال


رییس سازمان حفاظت محیط زیست شاخص ترین اقدامات محیط زیستی دولت سیزدهم در سال نخست فعالیت را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر علی سلاجقه با اشاره به اقدامات شاخص محیط زیستی دولت سیزدهم در سال اول فعالیت اظهار کرد: یکی از مهم ترین اقدامات محیط زیستی دولت مردمی و انقلابی در سال اول فعالیت، پیگیری و مشارکت در تدوین موافقتنامه همکاری در حفاظت و پیشگیری از آلودگی رودخانه ارس میان ایران و ارمنستان بود.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت رودخانه ارس برای دو کشور ایران و ارمنستان به لحاظ مناسبات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، برای نظارت و کنترل ورود آلودگی ناشی از معادن مس و مولیبدن آگاراک به رودخانه ارس، کارگروه های مشترک با حضور نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست، وزرات امورخارجه و بخش های مختلف وزارت نیرو و همتایان ارمنی از سال 1384 بین دو کشور ایجاد شده است.

در این نشست ها، توافقاتی به منظور کاهش ورود آلودگی ها انجام شده و اندازه گیری های مشترکی از کیفیت آب و رسوب و شاخص زیستی رودخانه مرزی ارس صورت پذیرفته است.

معاون رییس جمهوری افزود: از آنجا که تعداد زیادی از توافقات مشترک تاکنون عملی نشده است و میزان پیشرفت در اجرای توافقات انجام شده، منجر به کاهش چشمگیر تخلیه آلودگی به رودخانه ارس در مقطع مورد نظرنبوده است، موارد از طریق معاونت حق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به دیپلماسی محیط زیست/ توقف دو ساله صید ترال

توجه به دیپلماسی محیط زیست/ توقف دو ساله صید ترال