مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 10:322023-02-01پزشكي

تربیت کمّی و کیفی نیروی انسانی؛ اصلی ترین پیام ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت


رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: اصلی ترین پیام ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت، پاسخگو بودن نسبت به نیازهای جامعه و تربیت کمّی و کیفی نیروی انسانی بوده و هست.

- تربیت کمّی و کیفی نیروی انسانی؛ اصلی ترین پیام ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: اصلی ترین پیام ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت، پاسخگو بودن نسبت به نیازهای جامعه و تربیت کمّی و کیفی نیروی انسانی بوده و هست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا مرندی در هفتمین همایش مرجعیت علمی با محوریت ادغام و با عنوان ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت؛ دستاورد پرافتخار و تجلی مرجعیت علمی نظام جمهوری اسلامی ایران ، اظهار کرد: هدف اصلی آموزش پزشکی ارتقای سلامت جامعه در همه ابعاد است.

مرندی با بیان اینکه سلامت چهار بعد روانی، اجتماعی، معنوی و جسمی دارد، افزود: یک فرد سالم هرچهار بعد را داراست، اما ما اغلب به بعد جسمی توجه می کنیم و سه بعد دیگر به فراموشی سپرده شده است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر مبحث پیشگیری از بیماری ها، خاطرنشان کرد: امروزه، 75 تا 80 درصد بیماری ها در مقوله بیماری های غیرواگیر قرار دارند که پیشگیری از آنها الزامی است.

مرندی گفت: امروزه در بسیاری از شاخص های بهداشتی ارتقاء پیدا کرده ایم و بیماری های واگیردار که در گذشته بسیار شایع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تربیت کمّی و کیفی نیروی انسانی؛ اصلی ترین پیام ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت

تربیت کمّی و کیفی نیروی انسانی؛ اصلی ترین پیام ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت