مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 08:352023-02-01اقتصادي

جلوگیری از افشای اطلاعات نفتی و استقلال در پژوهش با ابزار ایرانی


ورود شرکتهای دانش بنیان به ساخت تجهیزات آزمایشگاهی با فناوری ایرانی منجر به انجام تحقیقات علمی پژوهشگران با محصولات ایرانی شده ضمن اینکه محرمانگی داده ها نیز حین آزمایش حفظ شود.

- خبرگزاری مهر - گروه دانش و فناوری؛ میترا سعیدی کیا: در ایران، شرکتهای دانش بنیان، واحدهای فناور، مراکز پژوهشی، پارک های علم و فناوری، کارخانه های نوآوری و… به شکل پیوسته و زنجیره وار فعالیت می کنند تا به توسعه زیست بوم فناوری در کشور کمک کنند.

همه این بخش ها در کنار هم محیطی را به وجود آورده اند که باعث می شود یک یا چندین محصول خارجی در حوزه های مختلف تکنولوژی به کشور وارد نشود و در ازای آن محصول ایرانی مورد استفاده قرار بگیرد.

در این میان بخشی از فناوری می تواند پایه توسعه همه حوزه های فناورانه مانند نانو، بایو، سلول بنیادی، گیاهان دارویی، کشاورزی و… باشد.

این بخش که همان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی است زمینه و بستر توسعه تکنولوژی در همه بخش های نوآورانه را رقم می زند تا ایده یک دانشجو یا محقق به محصول دانش بنیان تبدیل شود.

شرکتهای دانش بنیان فعال زیادی در این عرصه به بلوغ رسیده اند و زیر سقف زیست بوم فناوری و نوآوری کشور به تولید محصول مشغول اند به طوریکه 900 شرکت دانش بنیان و واحد فناور دستگاه ها و مواد آزمایشی تولید می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از افشای اطلاعات نفتی و استقلال در پژوهش با ابزار ایرانی

جلوگیری از افشای اطلاعات نفتی و استقلال در پژوهش با ابزار ایرانی