مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 00:302023-01-31اقتصادي

الحاق اکرمیه به یزد قطعی شد/بخشی با 11 روستا در حریم شهری


بخش مرکزی یزد 12 روستا دارد که 11 روستای آن در حریم شهری قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدصادق ابوالقاسمی، سه شنبه شب در نشست خبری با اشاره به ویژگی های جغرافیایی و منطقه ای بخش مرکزی یزد اظهار داشت: این بخش دارای 12 روستاست و 70 هزار نفر از جمعیت استان یزد در این منطقه ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت این بخش با برخی شهرستانهای بزرگ استان یزد برابری می کند و جمعیت آن از چند شهرستان استان بیشتر است، افزود: منطقه ای با این ویژگی های جمعیتی با بخشداری اداره می شود.

ابوالقاسمی با اشاره به فعالیت چشمگیر گلخانه داران در این بخش عنوان کرد: بالغ بر هزار هکتار گلخانه در بخش مرکزی یزد فعالیت دارد که این گلخانه ها به روش های قطره ای، کشت های نوین و بالشتک شنی آبیاری می شوند.

بخشدار مرکزی یزد از مسجد جامع فهرج به عنوان نخستین مسجدی که پس از اسلام در ایران ساخته شد یاد کرد و افزود: فهرج در بخش مرکزی یزد، بخش های مهمی از تاریخ را در خود جا داده به نحوی که مجموعه شهدای فهرج که ماجرای آن به 25 سال قبل از واقعه کربلا بر می گردد، در این نقطه قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح پروژه های مهم عمرانی بخش مرکزی یزد پرداخت و گفت: بالغ بر 46 میلیارد تومان در بخش مرکزی تعریف شده که از احداث بلوار تا ساخت ورزشگاه را در بر می گیرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الحاق اکرمیه به یزد قطعی شد/بخشی با 11 روستا در حریم شهری

الحاق اکرمیه به یزد قطعی شد/بخشی با 11 روستا در حریم شهری