مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 22:552023-01-31پزشكي

بیش از 40 درصد از مرگ های ناشی از سرطان قابل پیشگیری است


معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: بیش از 40 درصد از مرگ های ناشی از سرطان قابل پیشگیری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مریم کوشکی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته ملی مبارزه با سرطان، اظهار داشت: پویش ملی مبارزه با سرطان از هشتم تا پانزدهم بهمن با هدف تلاش برای حفظ جان انسان ها از میلیون ها مرگ و میر قابل پیشگیری به واسطه بروز انواع سرطان اجرا می شود.

وی، افزود: شعار این پویش فاصله ها را کم کنیم نامگذاری شده و این امر فرصتی است تا با اجرای برنامه های آموزشی، ترویجی و غربالگری در سطوح بهداشتی بتوانیم گام مؤثری در راستای کنترل این بیماری برداریم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، عنوان کرد: سالانه 16 میلیون مرگ زودرس ناشی از بیماری های غیر واگیر زیر 70 سال در جهان داریم که 27 درصد آن ناشی از سرطان است.

کوشکی، افزود: در سال 2019 پنج مورد از شایع ترین موارد سرطان در بین مردان عبارت بوده اند از؛ پروستات، روده بزرگ، مثانه، ریه و معده و پنج مورد از موارد شایع سرطان در بین زنان، سرطان های پستان، روده بزرگ، رحم، دهانه رحم و لوسمی هستند.

وی، اظهار داشت: مهم ترین و شایع ترین سرطان ها در ایران، سرطان پوست، پستان (در زنان)، پروستات (در مردان) و روده بزرگ در هر دو جنس هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 40 درصد از مرگ های ناشی از سرطان قابل پیشگیری است

بیش از 40 درصد از مرگ های ناشی از سرطان قابل پیشگیری است