مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 14:502023-01-31اقتصادي

80 درصد محصولات دنیا از طریق کشاورزی دیم به دست می آید


معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران گفت:80 درصد محصولات دنیا از طریق کشاورزی دیم به دست می آید اما در کشور ما این آمار برعکس بوده و فشار مضاعفی بر منابع آب تجدید پذیر و منابع آب سطحی وارد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، هوشنگ ملایی معاون مجامع ، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران در جلسه تودیع و معادفه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان، ضمن تقدیر و تشکر از مدیران صنعت آب اظهار کرد: ما در یک کشوری زندگی می کنیم که خشک است.

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه تقریبا حدود 70 تا 80 درصد اراضی تحت کشاورزی آن از آب های زیرزمینی تامین می شود، عنوان کرد: در کشوری مثل ایران ما نمی توانیم کشاورزی دیم را توسعه بدهیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 80 درصد محصولات دنیا از طریق کشاورزی دیم به دست می آید، اضافه کرد: در کشور ما این آمار برعکس بوده و فشار مضاعفی بر منابع آب تجدید پذیر و منابع آب سطحی وارد می شود.

ملایی با بیان اینکه برای اینکه به یک خود کفایی در بحث تولید برسیم و سفره مردم را تامین کنیم، ادامه داد: در ایران به طور متوسط تقریبا نیمی از آب زیرزمینی و نیمی دیگر از آب سطحی استفاده می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد محصولات دنیا از طریق کشاورزی دیم به دست می آید

80 درصد محصولات دنیا از طریق کشاورزی دیم به دست می آید