مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 13:102023-01-31سياسي

پاسخ به پرتکرارترین سوالات درباره «بیمه اختیاری»


قانون تأمین اجتماعی این امکان را فراهم کرده تا افرادی که مشمول هیچ بیمه ای نیستند نیز تحت پوشش بیمه ای این سازمان قرار گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مطابق قانون تأمین اجتماعی، مشمولان پوشش بیمه ای این سازمان به دو دسته بیمه شدگان اجباری یعنی افرادی که در کارگاه های مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی شاغل هستند و بیمه شدگان خویش فرما تقسیم می شود و بیمه خویش فرما نیز خود به دو دسته بیمه اختیاری و بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تقسیم می شود.

بیمه اختیاری امکانی ویژه برای کسانی است که بعد از یک دوره اشتغال و بیمه پردازی، در حال حاضر تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و تمایل دارند سوابق بیمه پردازی خود را تا رسیدن به سن برخورداری از خدمات بلندمدت تأمین اجتماعی ادامه دهند.

این افراد در صورتی که حداقل 30 روز سابقه بیمه پردازی قبلی داشته باشند، می توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.

tamin.

ir یا مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های رسمی این سازمان در سراسر کشور، درخواست انعقاد قرارداد بیمه اختیاری را تکمیل کرده و پس از انعقاد قرارداد، حق بیمه خود را نیز در زمان تعیین شده پرداخت کنند تا خود و افراد تحت تکفل شان تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ به پرتکرارترین سوالات درباره «بیمه اختیاری»

پاسخ به پرتکرارترین سوالات درباره «بیمه اختیاری»