مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 07:002023-01-31پزشكي

محققان: سبک زندگی سالم جلوی تخریب حافظه را می گیرد


یک مطالعه ده ساله روی افراد مسن در چین نشان داده که یک سبک زندگی سالم با کاهش آهسته حافظه مرتبط است، حتی زمانی که افراد دارای ژن خطرناک آلزایمر هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، از دست دادن حافظه بخشی از پیری است.

در حالی که هیچ درمانی برای اکثر افرادی که دچار زوال شناختی می شوند وجود ندارد، سبک زندگی توجه فزاینده ای را برای مقابله با این شرایط به خود جلب کرده، زیرا مدیریت آن نسبتاً آسان است و مزایای بالقوه ای برای سلامت و حفظ حافظه دارد.

در آخرین شماره مجله پزشکی بریتانیا، محققان مرکز ملی اختلالات عصبی چین29000 فرد حداقل 60 ساله با توانایی های شناختی طبیعی را برای مدت 10 سال را تحت نظر گرفتند.

49 درصد از شرکت کنندگان زن هستند.

شرکت کنندگان از 12 استان از شمال، جنوب و غرب چین هستند که نشان دهنده ویژگی های جغرافیایی، درجه شهرنشینی، وضعیت اقتصادی، الگوهای غذایی، و تفاوت های فرهنگی و اجتماعی در چین هستند.

در آغاز مطالعه در سال 2009، محققان عملکرد حافظه شرکت کنندگان را با آزمون یادگیری کلامی شنوایی (AVLT)، یکی از پرکاربردترین آزمون های یادگیری کلمات، مورد آزمایش قرار دادند.

آنها همچنین برای پی بردن به وجود یا عدم وجود ژن APOE، رایج ترین ژن مرتبط با آلزایمر، آزمایش شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان: سبک زندگی سالم جلوی تخریب حافظه را می گیرد

محققان: سبک زندگی سالم جلوی تخریب حافظه را می گیرد