مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 02:052023-01-30اقتصادي

متهمی که از زیر بار مسئولیت مصرف گاز در رفت!


غفلت انبوه سازان از مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، در بخش ساختمانی کشور (اعم از ساختمان های مسکونی و اداری) موجب هدررفت بخش عمده ای از منابع کشور شده و اگر این مبحث اجرایی شود می توان 40 تا 50 درصد مصرف انرژی را کاهش داد.

- غفلت انبوه سازان از مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، در بخش ساختمانی کشور (اعم از ساختمان های مسکونی و اداری) موجب هدررفت بخش عمده ای از منابع کشور شده و اگر این مبحث اجرایی شود می توان 40 تا 50 درصد مصرف انرژی را کاهش داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کاهش شدید دما در در کشور تامین انرژی را با چالش هایی مواجه کرد، چالش هایی که می توان منشا آن را به جز در حوزه شرکت گاز بررسی کرد، اکنون بخش زیادی از انرژی در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود، اگر ساختمان ها بهینه بوند قطعا تا این میزان با چالش مواجه نمی شدیم.

دولت برای این مساله از سال 1370 تدابیری را لحاظ کرد و مقررات ملی ساختمان مجموعه ای 22 جلدی انتشار یافت که بر اساس آن ضوابط فنی، اجرایی و حقوقی لازم الاجرا در طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی اعم از تخریب، نوسازی، توسعه بنا، تعمیر و مرمت اساسی، تغییر کاربری و بهره برداری از ساختمان را به منظور تأمین ایمنی، بهره دهی مناسب، آسایش، بهداشت و صرفه اقتصادی فرد و جامعه، ارائه شد، اما بنا به دلایلی همچون عدم انتفاع سازندگان ساختمان این موض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متهمی که از زیر بار مسئولیت مصرف گاز در رفت!

متهمی که از زیر بار مسئولیت مصرف گاز در رفت!