مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 15:552023-01-30پزشكي

اجرای برنامه حفاظت شنوایی کارگران فارس در 535 کارگاه


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به اهمیت توسعه برنامه حفاظت شنوایی کارگران، از توسعه این برنامه در 535 کارگاه دارای تشکیلات خانه بهداشت کارگری خبر داد.

- دکتر عباس رضاییان زاده دوشنبه دهم بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صدا، شایع ترین عامل زیان آور فیزیکی در محیط کار محسوب می شود و تعداد زیادی از افراد در معرض خطر پیامدهای ناشی از آن هستند، افزود: صدای بیش از حد می تواند علاوه بر ایجاد اختلال یا مزاحمت در ارتباطات و درک علائم هشدار دهنده، سبب وقوع حوادث در محیط کار شود؛ صدای زیاد سبب بروز بیماری هایی برای سلامتی کارگران شده و در نهایت موجب افت شنوایی و سایر بیماری های مزمن خواهد شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: آلودگی صوتی سبب اثرات بالینی متعددی بر روی افراد از جمله فشارخون بالا، تأثیر بر خواب یا اثرات روحی و روانی، بیماری های عصبی، تنگی عروق و نظایر آن می شود؛ حتی آلودگی صوتی می تواند سبب افزایش ترشح برخی هورمون ها مانند آدرنالین و کورتیزول در خون شود.

او با بیان اینکه اثرات زیانبار غیرشنیداری ناشی از مواجهه با صدا مانند کاهش بهره وری کارگران در محیط های پُر صدا نیز در تحقیقات به اثبات رسیده است، گفت: پیشگیری از اُفت شنوایی به اندازه پیشگیری از سایر بیماری ها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای برنامه حفاظت شنوایی کارگران فارس در 535 کارگاه

اجرای برنامه حفاظت شنوایی کارگران فارس در 535 کارگاه