مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 15:402023-01-30اقتصادي

خراسان شمالی دارای پرتراکم ترین جمعیت پلنگ در کشور


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی پرتراکم ترین جمعیت پلنگ به لحاظ سطح را در کشور و حتی در دنیا دارد.

- رضا شکاریان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پرتراکم ترین جمعیت پلنگ در پارک ملی ساریگل شهرستان اسفراین در خراسان شمالی و بعد از آن در پارک ملی تندوره در شهرستان درگز استان خراسان رضوی قرار دارد.

وی با اشاره به سرشماری حیات وحش انجام شده بیان کرد: امسال جمعیت حیات وحش در این استان 18 درصد افزایش داشته که با رشد 32 درصدی جمعیت آهو مواجه بوده ایم.

شکاریان افزود: از 197 گونه پستانداری که در کشور وجود دارد، 51 گونه در خراسان شمالی زیست می کنند که حدود 30 درصد از این جمعیت را شامل می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن از 540 گونه پرنده موجود در کشور 180 گونه در این استان در حال زیست هستند که حدود 33 درصد جمعیت را شامل می شود.

به گفته این مقام مسئول، منطقه میاندشت جاجرم به عنوان یک منطقه زایا برای یوزپلنگ آسیایی مطرح می شود.

وی تاکید کرد: خراسان شمالی با احتساب پارک ملی گلستان، تنها استانی است که دارای 4 پارک ملی است و اگر پارک ملی گلستان نیز در نظر گرفته نشود 10 درصد از پارک های ملی کشور در این استان قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در خراسان شمالی 2 ذخیره گاه زیستی وجود دارد که در سفر به کشور ترکمنستان به دنبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان شمالی دارای پرتراکم ترین جمعیت پلنگ در کشور

خراسان شمالی دارای پرتراکم ترین جمعیت پلنگ در کشور