مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 14:552023-01-30اجتماعي

نخستین خانه محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد افتتاح شد


معاون محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین خانه محیط زیست استان در شهر دهدشت افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جمشید عبدی پور ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: خانه های محیط زیست یکی از بسترهای مهم برای مردمی سازی و مشارکت جوامع محلی در امر حفاظت از میراث طبیعی است.

وی با بیان اینکه خانه محیط زیست در راستای آموزش و اطلاع رسانی مسائل محیط زیستی، افزایش مشارکت عمومی در صیانت، احیا و مدیریت محیط زیست راه اندازی می شود، گفت: شهر دهدشت به عنوان پایلوت خانه محیط زیست در کهگیلویه و بویراحمد می تواند در این عرصه پیشتاز باشد.

عبدی پور تصریح کرد: خانه های محیط زیست محل بازتولید آموزه های فرهنگی دینی نیز محسوب می شود زیرا متون و روایات دین اسلام پیشینه کهن در سفارش به حفاظت از محیط زیست دارد و همچنین این خانه ها به عنوان یک اتاق فکر، محل آموزش، گفتگو و کنش گری هستند تا معضلات و مشکلات محیط زیستی مطرح و برای آنان چاره اندیشی شود.

وی اظهار داشت: 312 هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان را مناطق حفاظت شده تشکیل می دهد و شمار محیط بان فعال در این عرصه ها معادل یک چهارم استاندارد جهانی حفاظت است و هیچ گونه تناسبی بین وسعت مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد و شمار محیط بانان فعال در این عرصه ها وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین خانه محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد افتتاح شد

نخستین خانه محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد افتتاح شد