مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 12:302023-01-30دانش

ترمیم زخم های عمیق پوستی با زخم پوش های ضدباکتریایی طبیعی


محققان مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران موفق به طراحی زخم پوش های نوین ضدباکتریایی طبیعی برای ترمیم زخم های عمیق پوستی با خاصیت بندآورنده سریع خونریزی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سمانه سادات میرحاجی و مرجان سلیمان پور دو دانشجوی کارشناسی ارشد بیوفیزیک مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران زیر نظر پروفسور علی اکبر صبوری استاد ممتاز دانشگاه تهران، در آزمایشگاه بیوترمودینامیک موفق به ساخت زخم پوش هایِ ضدباکتریاییِ طبیعی با رهایش کنترل شده دارو، برای ترمیم زخم های عمیق پوستی شدند.

در پروژه طراحی زخم پوش های نوین ضدباکتریایی طبیعی برای ترمیم زخم های عمیق پوستی با خاصیت بندآورنده سریع خونریزی، فاز مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی و همچنین کلیه آزمون های تشخیصی و ایمنی لازم با موفقیت به پایان رسیده است.

یکی از دستاوردهای این پروژه ها که زخم پوشِ طبیعی بر پایه پلیمر آلژینات می باشد، اخیرا در مجله بسیار معتبر بین المللی Scientific Reports از مجموعه نشریات Springer-Nature به چاپ رسیده است که در مدت چند ماه پس از انتشار آن، 10 مقاله بین المللی به آن استناد کرده اند.

همچنین دستاورد دوم که زخم پوش طبیعی بر پایه پلیمر طبیعی کیتوسان است، برای مجله ACS Applied Materials & Interfaces در حال آماده سازی و ارسال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترمیم زخم های عمیق پوستی با زخم پوش های ضدباکتریایی طبیعی

ترمیم زخم های عمیق پوستی با زخم پوش های ضدباکتریایی طبیعی