مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 09:452023-01-30پزشكي

60 درصد زنان دچار چاقی هستند


دکترای تخصصی تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه 60 درصد زنان دچار چاقی هستند، گفت: در سال های اخیر معضل چاقی به عنوان بزرگ ترین تهدیدکننده سلامتی معرفی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، سیاوش فاضلیان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: چاقی یک اختلال پیچیده تنظیم اشتها و متابولیسم انرژی بوده و به معنای افزایش شدید چربی به نسبت وزن بدون چربی است.

دکترای تخصصی تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه 60 درصد زنان دچار چاقی هستند، بیان کرد: اضافه وزن درصد ابتلا به بیماری های غیرواگیر را بالا می برد.

فاضلیان بر ضرورت کاهش میزان بروز چاقی در کودکان تاکید کرد و افزود: بخش مهمی از این امر با آموزش مادران تحقق می یابد.

وی آنتروپومتریکی، ضخامت چین پوستی، وزن سنجی زیر آب، مقاومت بیوالکتریکی و برآورد جذب اشعه ایکس را از جمله روش های ارزیابی و تشخیص چاقی عنوان کرد و اظهار داشت: در سال های اخیر معضل چاقی به عنوان بزرگ ترین تهدیدکننده سلامتی معرفی شده است.

دکترای تخصصی تغذیه و رژیم درمانی، ژنتیک، عوامل محیطی و سبک زندگی، بیماری ها، داروها، اختلالات عصبی و مشکلات روانی را علل بروز چاقی دانست و تشریح کرد: بسیاری از داروها مانند داروهای ضد بارداری، کورتون و داروهای ضد افسردگی که با ایجاد خواب آلودگی و بی تحرکی منجر به کاهش مصرف ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد زنان دچار چاقی هستند

60 درصد زنان دچار چاقی هستند