مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 09:252023-01-30اقتصادي

افزایش پرداخت وام دانشجویی در سال گذشته


رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در سال گذشته به 250 هزار نفر فقط در یک ترم وام تحصیلی تعلق گرفته است، این مساله جزو اقداماتی است که می توان آن را به عنوان کار مثبت در راستای رفاه دانشجویی برشمرد.

- مسعود گنجی رییس صندوق رفاه دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: تعداد درخواست های وام دانشجویی امسال زیاد بود و وامی که این ترم به دانشجویان پرداخت کردیم تاکنون بالای 500 میلیارد تومان است در صورتی که این مبلغ در صندوق رفاه دانشجویان در یک ترم تا به امروز پرداخت نشده  بود.

وی افزود: سقف بالای 500 میلیارد تومان برای وام دانشجویی برای اولین بار در زمینه تحصیلی، مسکن، ودیعه مسکن، شهریه و وام های ضروری اتفاق افتاده است و سعی کردیم به صورت قابل توجهی متفاوت تر عمل کنیم.

گنجی درباره تفاوت ها گفت: این تفاوت ها در مبلغ وام و تعداد وام گیرندگان است، به طور مثال وام تحصیلی  در کل سال گذشته  از180 هزار نفر به 250 هزار نفر فقط در یک ترم تعلق گرفته است و جزء اقداماتی است که می تواند به عنوان کار مثبت در راستای رفاه دانشجویی صورت گرفته باشد.

وی افزود: قانون حمایت از جوانی جمعیت برای کسانی که متاهل هستند و متاهل می شوند، وام ودیعه مسکن و بودجه آن امسال در مجلس  تدارک دیده شد، ولی اختیار آن  به ستاد ملی جمعیت داده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش پرداخت وام دانشجویی در سال گذشته

افزایش پرداخت وام دانشجویی در سال گذشته