مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 07:002023-01-30پزشكي

دلایل یک اختلال گفتاری در کودکان/ چگونه با کودک مبتلا به «لکنت زبان» رفتار کنیم؟


از لکنت زبان کودک به عنوان یک اختلال گفتاری یاد می شود، این اختلال معمولا در کودکانی که صحبت کردن را به تازگی شروع کرده اند امری طبیعی است اما گاهی وقفه افتادن بین کلمات و گیر کردن کلمات هنگام صحبت کردن منجر به نگرانی خانواده ها می شود.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس - اختلال در گفتار به صورت وقفه یا گیر، تکرار کلمه یا بخشی از کلمه یا کشیده شدن بیش از اندازه صدا اتفاق عجیب و غریبی نیست، اما وقتی میزان این اختلالات آن قدر زیاد شود که روند طبیعی گفتار را با مشکل مواجه کند، دیگر با روان نبودن موقتی گفتار مواجه نیستیم، بلکه با پدیده ای به نام لکنت زبان مواجهیم.

از لکنت زبان کودک به عنوان یک اختلال گفتاری یاد می شود، این اختلال معمولا در کودکانی که صحبت کردن را به تازگی شروع کرده اند امری طبیعی است اما گاهی وقفه افتادن بین کلمات و گیر کردن کلمات هنگام صحبت کردن منجر به نگرانی خانواده ها می شود، در این مطلب به بررسی عوامل ایجاد لکنت زبان خواهیم پرداخت و تلاش می کنیم به این پرسش ها پاسخ دهیم لکنت زبان در کودکان چیست و چطور تشخیص داد می شود؟ چطور باید با لکنت زبان کودک برخورد کرد؟ درمان لکنت زبان به چه شکل است؟ طبق تحقیقات انجام شده لکنت زبان حدود 5 تا 10درصد از کودکان در سنین 2 تا 6 سالگی را درگیر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل یک اختلال گفتاری در کودکان/ چگونه با کودک مبتلا به «لکنت زبان» رفتار کنیم؟

دلایل یک اختلال گفتاری در کودکان/ چگونه با کودک مبتلا به «لکنت زبان» رفتار کنیم؟