مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 14:502023-01-29بين الملل

آژانس فضایی اروپا همکاری با چین در فضا را متوقف کرد


آژانس فضایی اروپا می گوید که هیچ برنامه ای برای اعزام فضانوردان به ایستگاه فضایی تیانگونگ چین ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساوث چاینا مورنیگ پست، اظهارات مدیرکل آژانس فضایی اروپا اولین موردی است که نشان می دهد این سازمان دیگر علاقه ای به همکاری با چین در زمینه اکتشافات فضایی انسانی ندارد.

جوزف اشباخر(Josef Aschbacher) می گوید 22 کشور عضو این سازمان به جای همکاری با چین بر تعهدات خود در قبال ایستگاه فضایی بین المللی تمرکز کرده اند.

یک مقام ارشد آژانس فضایی اروپا گفت که هیچ برنامه ای برای اعزام فضانوردان اروپایی به ایستگاه فضایی چین که به تازگی تکمیل شده است ندارند و برای اولین بار با صراحت نشان داد که این آژانس دیگر متعهد به همکاری با چین در پروازهای فضایی انسانی در آینده نزدیک نیست.

جوزف اشباخر، مدیر کل آژانس فضایی اروپا، روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس گفت: ما مشغول حمایت از ایستگاه فضایی بین المللی و انجام فعالیت در آن هستیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آژانس فضایی اروپا همچنان در حال بررسی امکان ارسال فضانوردان اروپایی به ایستگاه فضایی تیانگونگ است، گفت: ما نه از نظر بودجه و نه از نظر سیاسی چراغ سبزی در این مورد نشان نداده ایم و قصدی برای مشارکت در این ایستگاه فضایی دوم یعنی ایستگاه فضایی چین ندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آژانس فضایی اروپا همکاری با چین در فضا را متوقف کرد

آژانس فضایی اروپا همکاری با چین در فضا را متوقف کرد