مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 14:462023-01-29اقتصادي

صادرات خرما از استان بوشهر 17 درصد افزایش یافت/ تشویق صادرکنندگان


معاون امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از افزایش 17 درصدی صادرات خرما از استان بوشهر نسبت به سال گذشته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابوالقاسم محمد زاده ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال گذشته 17 هزار تن از خرمای استان بوشهر صادر شده است که این رقم در سال جاری تاکنون 22 هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی انجام شده امسال 35 هزار تن از محصول خرمای این استان باید صادر شود افزود: حدود 20 تا 25 درصد از خرمای موجود در انبارها هم زمان با ماه رمضان به مصرف می رسد.

وی با بیان اینکه بخشی از خرمای باقیمانده در سردخانه های استان نیز به سمت بازارهای هدف صادراتی بارگیری و صادر می شود گفت: امروز متوسط قیمت خرما از 10 تا 15 به 20 تا 30 هزار تومان از تولیدکننده خریداری و متوسط قیمت هر کیلو خرما از 70 سنت به میانگین یک دلار و 30 سنت افزایش یافته و به فروش می رسد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با توجه به بازارپسندی و تناسب ذائقه مردم هندوستان نسبت به خرمای کبکاب و اینکه 1.

5 میلیون تن خرمای خریداری شده از سوی کشورها در دنیا یک سوم این محصول در بازار هندوستان به فروش می رود بنابراین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در تلاش برای دسترسی به این بازار بزرگ است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات خرما از استان بوشهر 17 درصد افزایش یافت/ تشویق صادرکنندگان

صادرات خرما از استان بوشهر 17 درصد افزایش یافت/ تشویق صادرکنندگان