مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 14:362023-01-29سياسي

رسم بازاری های قدیم تهران برای روزی حلال از زبان حجت الاسلام انصاریان+صوت


در حوزه های علمیه بازارها، طلبه های متدین و اساتید فقه شیعه، حجره داشتند و صبح ها پیش از آن که کسب وکار آغاز شود، کاسبان حدود نیم ساعت در کلاس های این عالمان شرکت می کردند و درس حلال و حرام یاد می گرفتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسین انصاریان استاد حوزه و مفسر قرآن کریم طی سخنرانی در مسجد جامع حسینی شادآباد به بیان اهمیت رزق حلال در زندگی مؤمنان پرداخت و اظهار داشت: اسلام چهار حقیقت تجارت، عبادت، معرفت و طهارت را برای زندگی مردم به عنوان اصل قرار داده که هرکدام از این اصول، دارای حقایق اخلاقی، روحی و قلبی است.

این چهار مسئله با زحمات پیغمبر (ص)، ائمه طاهرین (ع) و علمای بزرگ شیعه در بین مردم جریان پیدا کرد و از آنجایی که شیعیان به این چهار مسئله اهمیت داده و ارزش آن را می ­دانستند، بازارها را مبتنی بر این اصول طراحی کردند.

بدین صورت که یک بازار، ترکیبی از مغازه، مسجد، مدرسه علمیه و حمام بود.

بازاری ها قبل از آمدن به مغازه، ابتدا فقیه می شدند وی ادامه داد: در حوزه های علمیه بازارها، طلبه های متدین و اساتید ورزیده فقه شیعه، حجره داشتند و صبح ها پیش از آن که کسب وکار آغاز شود، کاسبان با شادی و نشاط حدود نیم ساعت در کلاس های این عالمان شرکت می کردند و درس حلال و حرام را یاد می گرفتند تا وقتی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسم بازاری های قدیم تهران برای روزی حلال از زبان حجت الاسلام انصاریان+صوت

رسم بازاری های قدیم تهران برای روزی حلال از زبان حجت الاسلام انصاریان+صوت