مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 بهمن 1401 ساعت 10:002023-01-29اقتصادي

کشت پاییزه ساوه، چشم انتظار بهار بارانی


معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان ساوه با اشاره به پاییز کم بارش این شهرستان گفت: کاهش میزان بارش ها در فصل پاییز امسال موجب شده است تا کشاورزان منتظر باران بهاری و سخاوت آسمان در فصل بهار باشند تا نیاز آبی مزارع آنان تامین شود.

- محمودرضا خلیلی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به انجام 98 درصد کشت پاییزه در مزارع شهرستان ساوه اظهار کرد: از آنجاکه که بارندگی در سال آبی جاری با تاخیر انجام شده است، امکان افزایش سطح زیر کشت اراضی کشاورزی در فصل پاییز در بخش مرکزی شهرستان وجود دارد.

وی افزود: در سال جاری حدود 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت پاییزه جو، 38 هزار هکتار گندم، 50 هکتار نخود و افزون بر 105 هکتار کلزار و 75 هکتار کاملینا قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت اراضی ساوه به صورت دیمی است، اظهار کرد: از آنجاکه بارندگی موثری در فصل پاییز صورت نگرفته است و در فصل زمستان نیز تنها دو مورد بارندگی به ثبت رسیده شرایط کشت پاییزه از نظر تامین رطوبت خاک تا حدودی مناسب شده است اما نامساعد بودن شرایط دمایی و وقوع جبهه هوای سرد موجب شده تا بذرها سبز نشوند و امیدواریم شرایطی در آینده رقم بخورد که بذرها سبز شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت پاییزه ساوه، چشم انتظار بهار بارانی

کشت پاییزه ساوه، چشم انتظار بهار بارانی