مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 16:102023-01-28پزشكي

روش تشخیص سریع میزان گلوتن در نان و آرد ابداع شد


پژوهشگران دانشگاه تهران نانوحسگری برای تشخیص سریع محتوای گلوتن نمونه های غذایی حاوی غلات برای بیماران مبتلا به سلیاک طراحی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، در پژوهش تازه ای که در آزمایشگاه حسگر-بیوحسگر مؤسسه الکتروشیمی دانشگاه تهران انجام شده است، یک روش تشخیصی سریع برای تعیین میزان گلوتن در نمونه های نان و آرد ارائه شد.

دکتر فرنوش فریدبد یکی از اعضای این پروژه گفت: گلوتن یک پروتیین ساختاری در غلاتی مانند گندم، جو، چاودار، و یکی از شایع ترین و شناخته شده ترین آلرژن های غذایی است.

در بیماران مبتلا به سلیاک که دارای اختلالات مرتبط با گلوتن هستند، مصرف محصولات حاوی گلوتن باعث ایجاد حساسیت می شود.

وی افزود: از آنجا که اجتناب از مصرف گلوتن و پیروی از یک رژیم غذایی سخت ممکن است علائم بیماری سلیاک را کاهش دهد، امروزه بسیاری از کشورها برای اطمینان مصرف کنندگان شرکت های تولیدکننده را ملزم کرده اند که عدم وجود گلوتن در محصول غذایی حاوی غلات را به صورت برچسب متمایزی روی محصول اعلام کنند.

دانشیار دانشگاه تهران، در توضیح روش های تعیین میزان گلوتن در محصولات غذایی گفت: در دنیا تعیین میزان گلوتن موجود در مواد غذایی عمدتاً از طریق ایمونواسی و استفاده از دستگاه های پیشرفته انجام می گیرد که هزینه های بالایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روش تشخیص سریع میزان گلوتن در نان و آرد ابداع شد

روش تشخیص سریع میزان گلوتن در نان و آرد ابداع شد