مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 12:152023-01-28اقتصادي

توسعه باغات سیب پایه رویشی در سطح 15 هکتار در همدان


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه میزان تولید سیب در استان 140 هزار و 703 تن در سال است گفت: یکی از اقدامات مدیریت باغبانی توسعه باغات سیب پایه رویشی در سطح 15 هکتار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، حجت الله شهبازی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح زیر کشت درختان سیب در استان همدان با احتساب درختان پراکنده 7 هزار و 719 هکتار است که از این میزان 7 هزار و 319 هکتار بارور و 400 هکتار غیر بارور است.

وی با بیان اینکه میزان تولید این محصول در استان 140 هزار و 703 تن در سال است گفت: یکی از اقدامات مدیریت باغبانی در سال 1401 توسعه باغات سیب پایه رویشی در سطح 15 هکتار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان بیان کرد: تولید پایه نهال درختان میوه به دو صورت زایشی(بذر) و رویشی(استفاده از اندام های گیاهان) صورت می پذیرد.

وی گفت: در تولید نهال پایه رویشی درختان میوه از جمله سیب به جای کاشت بذر و انجام پیوند بر روی ساقه رشد یافته از بذر پایه رویشی از طریق خوابانیدن ساقه و ریشه دار کردن آن صورت می گیرد و پس از تهیه پایه رویشی به روی آن ارقام مد نظر پیوند انجام می شود.

شهبازی با بیان اینکه از این طریق پایه های رویشی تولید شده همگی خصوصیات مشابه هم را دارا هستند گفت: سطح باغات سیب پایه رویشی 339 هکتار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه باغات سیب پایه رویشی در سطح 15 هکتار در همدان

توسعه باغات سیب پایه رویشی در سطح 15 هکتار در همدان