مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 09:402023-01-28اجتماعي

ایده ای برای کاهش آلودگی های زیست محیطی کارخانه های کنسانتره


شهرستان اسدآباد دارای سه واحد صنعتی کارخانه کنسانتره است؛ یک واحد در منطقه حسن آباد امام همجوار کارخانه ذوب آهن غرب کشور با تولید سالیانه 600 هزار تن، - واحد دیگر کارخانه کنستانتره در بهمن دره و سومین واحد کنسانتره در گلدره با نام شایان صنعت کانسار با ظرفیت تولید سالیانه 100 هزار تن واقع شده است و هر یک به فراخور ظرفیت تولید خود از اشتغال مناسبی برای نیروی انسانی بومی منطقه برخودار هستند.

به گفته رییس اداره حفاظت محیط زیست اسدآباد این شهرستان دارای واحدهای آلاینده نگران کننده ای نیست اما وجود باطله واحدهای کنسانتره و عدم مدیریت آن موجب آلودگی زیست محیطی است که باید نسبت به مرتفع شدن این معضل اقدامات لازم انجام گیرد.

مجید اسکندری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر پیگیر مرتفع شدن مشکل واحدهای صنعتی کنسانتره سطح شهرستان هستیم که باطله این واحدها در چرخه بازیافت به محصول جدید دیگری تبدیل شود.

وی افزود: در همین رابطه چندی پیش در شرکت صبا نور با واحدهای صنعتی معدنی و نیز واحدهای صنعتی کنسانتره جلسه ای داشتیم و برنامه واحدهای کنسانتره در زمینه بازیافت باطله را دریافت کردیم و قرار است این باطله ها با انجام بازیافت به مواد و محصول جدید دیگری چون آجر و کفپوش تبدیل شوند که به طور قطع با ورود این باطله ها به بازار عرضه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایده ای برای کاهش آلودگی های زیست محیطی کارخانه های کنسانتره

ایده ای برای کاهش آلودگی های زیست محیطی کارخانه های کنسانتره