مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 بهمن 1401 ساعت 00:002023-01-27سياسي

ضرورت گسترش توجه به سرفصل های فرهنگی مازندران


اسناد و منابع تاریخ شفاهی ایران باید برای نسل آینده ماندگار باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، مهدی معصومی گرجی هدف از برگزاری همایش ملی تاریخ شفاهی را جمع آوری منابع و اسناد ارزشمند تاریخ شفاهی استان مازندران دانست و اظهار کرد: عرصه تاریخ شفاهی در کشور ما یک عرصه نوظهور بوده و تاریخ شفاهی تمام وقایع تاریخی در زمینه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را در بر می گیرد و می توانیم از این منابع ارزشمند آثار فاخری تولید کنیم.

  وی با بیان اینکه همایش طی 15 سال گذشته رونق گرفته و برای استمرار این شکوفایی نیاز به حمایت دارد، افزود: این همایش ها، برنامه ها و نشست های تخصصی به پیشرفت جامعه کمک می کنند و نیاز است علاقه مندان به آن ورود و اسناد را تولید کنند.

رییس حوزه هنری مازندران بیان کرد: از تعداد 40 مقاله ارسالی به این همایش، 16 مقاله در موضوعات مختلف از جمله تاریخ محلی مازندران، دفاع مقدس، خان طومان و زنان ارایه شد که توسط داوران و اساتید مورد بررسی قرار گرفت که از مجموع این آثار، کتاب نفیسی چاپ خواهد شد.

  معصومی با بیان اینکه تاریخ شفاهی صرفا آثار مکتوب نیست، تصریح کرد: اسناد ارزشمندی در قالب عکس نیز وجود دارد که باید جمع آوری و بررسی و به صورت کتابی نفیس چاپ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت گسترش توجه به سرفصل های فرهنگی مازندران

ضرورت گسترش توجه به سرفصل های فرهنگی مازندران