مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 بهمن 1401 ساعت 12:112023-01-27اقتصادي

تورم یزد در حوالی آمارهای کشوری


در حالی که برخی کارشناسان و اساتید دانشگاه در حال نشان دادن شرایط عجیب و غریب تورم یزد نسبت به کشور هستند، آمارها نشان می دهد که یزد شرایطی همسان و حتی مساعدتر از آمارهای کشوری دارد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها - محمد زاده رحمانی*: اقتصاد علمی است که به گفته پائول کروگمن به تحلیل تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات می پردازد.

البته اقتصاد دانان دیگر، تعاریف مختلفی از علم اقتصاد که شاخه ای از علوم انسانی است را ارائه می دهند ولی در مجموع برآیند و جمع بندی آنها این است که این علم صرفاً تک بعدی عمل نمی کند و همه شاخص ها را در یک محدوده جغرافیایی سنجیده و سپس به اظهار نظر می پردازد.

این مقدمه، بیشتر بدین جهت بود که در یک سال گذشته، یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به استفاده و برداشت سلیقه ای از آمارهای مرکز آمار کرده و با بکار بردن کلمات و عبارات پوپولیستی سعی در القای این مطلب به مخاطبان دارد که شاخص های اقتصادی استان یزد از بقیه کشور ضعیف تر بوده و همواره به برجسته کردن برخی از اعداد و پنهان کردن اعداد دیگر می پردازد.

وی در مقاطع مختلف به بالا بودن و رکوردزنی نرخ تورم استان یزد اشاره داشته و هیچ گاه به رتبه های برتر در تولید کالا و خدمات و حتی قیمت های پایین برخی از محصولات در استان اشاره نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تورم یزد در حوالی آمارهای کشوری

تورم یزد در حوالی آمارهای کشوری